Ikke mist ditt EndNote-bibliotek!

Arbeidspult

Nå som alle PCer skal oppgraderes, må du som bruker EndNote ta noen enkle steg for å ikke miste ditt bibliotek!

Før du oppgraderer din jobbPC hos IT bør du sørge for at ditt EndNote-bibliotek er sikkerhetskopiert.

For å kunne synkronisere EndNote-biblioteket ditt må du først lage en gratis konto hos leverandøren, Clarivate. Synkronisering må også være aktivert for å kunne dele bibliotek eller grupper med andre, direkte via EndNote. Merk at det kun er mulig å synkronisere ett EndNote-bibliotek.

Slik setter du opp synkronisering i EndNote20:

1. Klikk på Edit - Preferences

2. Klikk på Sync - Enable Sync

3. Opprett en konto, hvis du ikke har dette fra før av, ved å klikke på Sign Up i dette bildet:

Følg eventuelt denne lenken: https://access.clarivate.com/login?app=endnote

NB! Hvis du allerede har laget en konto i databasen Web of Science, kan denne brukes.

4. Skriv inn brukernavn og passord du brukte i registreringen, i dialogboksen i EndNote, og avslutt med OK. Synkroniseringen skal nå være aktivert, og du kan se oversikt over status ved å klikke på Sync Status, øverst i menyen på venstre side:

Få mer informasjon her.

Kontakt biblioteket her dersom du har spørsmål om EndNote.