Anbefaler Zotero fremfor EndNote til studenter

Undervisning kurs studenter klasserom
Universitetsbiblioteket anbefaler studenter å lære seg Zotero i stedet for EndNote.

Universitetsbiblioteket vil fra høsten av fokusere mer på Zotero. Introduksjonskursene i EndNote vil derfor utgå.

USN vil fortsatt tilby gratis nedlasting og lisensiert bruk av EndNote, men legger altså ned kurstilbudet.

EndNote tas ut av kurskalenderen fordi vi anbefaler studenter å heller bruke Zotero. Dette er et litt enklere program som man vil ha tilgang til også etter studiene. Her kan du lese mer om Zotero.

Zotero er et gratis referanseverktøy for Windows og Mac

Det er kun introduksjonskursene i EndNote som fjernes fra vårt tjenestetilbud:

• For deg som allerede er EndNotebruker, vil vi fortsatt tilby brukerstøtte og veiledning
  • Vi vil fortsatt gjennomføre undervisning på forespørsel fra faglærere
  • Våre kurs i avansert EndNote for forskere vil fortsatt gå som før

Lær deg EndNote på egenhånd!

Ønsker du å bruke EndNote, men er ikke helt stødig eller trenger oppfriskning? Da anbefaler vi å ta en titt på Universitetet i Tromsø (UiT) sitt gratis introduksjonskurs i EndNote. Dette er en enkel trinn-for-trinn-veiledning som er til god hjelp. PS! Krever FEIDE-pålogging.