Boknyheter

Inkluderende undervisning i høyere utdanning
Kopirett: Cappelen Damm
Min vei ut av sosial angst
Kopirett: Gyldendal
Klasseledelse i den digitale skolen
Kopirett: Cappelen Damm
Helter fra dyreriket
I løvens gap
I løvens gap Kopirett: Cappelen Damm
Medarbeiderdretet innovasjon
Medarbeiderdrevet innovasjon Kopirett: Gyldendal
Hvordan vet du det?
Hvordan vet du det? Kopirett: Fagbokforlaget
Nattsang
Nattsang Kopirett: Tiden forlag
Ingunn Birkeland syr
Ingunn Birkeland syr Kopirett: Gyldendal
Literacy i skolen
Literacy i skolen Kopirett: Universitetsforlaget

Universitetsbiblioteket kjøper inn nye bøker på løpende bånd. Her er et utvalg av boknyhetene, samt informasjon om hvordan man kan finne de nyeste bøkene innen ditt fagfelt, eller de nyeste romanene.

Er du på utkikk etter det nyeste innen ditt fagfelt, så kan du søke etter aktuelle emneord i Oria, og i høyremargen kan du avgrense etter utgivelsesår. Når du har fått en treffliste kan du deretter sortere etter "Nyeste", så har du en liste over det nyeste på ditt fagfelt.

Hvis du ser etter den nyeste skjønnlitteraturen vår, så kan du åpne avansert søk i Oria, der det står "alle felt" kan du velge "Sjanger og form", og søke på "romaner" i søkefeltet. Deretter kan du avgrense på årstall i høyremargen. Når jeg avgrenset til årene 2021-2023 fikk jeg 310 treff.

Husk at du kan bestille bøker fra andre bibliotek, bare logg på og trykk "bestill".