Er boka utlånt eller bare tilgjengelig på et annet campus?

Ikke fortvil! Her får du en rask innføring i hvordan du bestiller fra andre campus og hvordan du setter deg på venteliste på allerede utlånte bøker.

Når du søker opp ei bok i Oria får du opp en oversikt over alle campus som har boka du vil låne. Står det 0 av 3 eksemplarer tilgjengelig under ditt campusbibliotek betyr det at biblioteket ditt har tre eksemplarer av den aktuelle boken, men at alle tre bøkene er utlånt.

Utsnitt fra Oria som viser bokbeholdning

Dersom boka er utlånt hos ditt campusbibliotek kan du undersøke om den er tilgjengelig ved et annet campus. Er den det, kan du bestille den til henting på biblioteket på ditt campus. Er det null eksemplarer tilgjengelig på alle campus kan du sette deg på venteliste. Du får beskjed om hvilket nummer du er i køen når du reserverer boka.

NB! Bøker merket som dagslån sendes ikke mellom bibliotekene.

Du både bestiller fra andre campus og setter deg på venteliste ved å logge deg inn (med Feide-ID) her:

Utsnitt fra Oria som viser påloggingsknapp

Velg deretter hentested og trykk bestill dokument.

Nå kan du vente på hentebeskjed fra biblioteket. Du får et hentenummer på sms eller e-post og kan hente boka på hentehylla. Har du bestilt flere bøker står alle på samme nummer.

Husk å låne boka på utlånsautomaten eller i skranken.

Ekstra tips fra bibliotekaren: Visste du at du kan trykke deg rett inn i bibliotekets bokbase Oria fra pensumlisten din i Canvas?