Idunn - Din plattform for fag og forskning

Idunn-logo

Idunn er Universitetsforlagets digitale base for fag- og forskningstidsskrifter, som tilbyr over 40 000 kvalitetssikrede artikler fra tidsskrift og bøker. Her finner du også åpent tilgjengelige forskningsbøker, det vi gjerne kaller for Open Access-bøker.

I basen finner du artikler og bokkapitler fra fagområdene juss, økonomi, pedagogikk og utdanning, humanistiske fag, helse- og sosialfag, samfunnsfag og naturvitenskap. Idunn består i dag av over 80 tidsskrifter og over 90 bøker. Navnet til basen stammer fra den norrøne gudinnen Idunn, som representerer det fornyende og foryngede. Ifølge den norrøne troen voktet hun et skrin med epler, der eplet symboliserer fruktbarhet, liv og kunnskap.

Søkefunksjonen i Idunn er enkel å bruke, og du får gode treff ved å skrive relevante søkeord rett i søkefeltet. Du kan også velge "avansert søk" dersom du ønsker å spesifisere søket ditt ytterligere. Spør biblioteket om flere søketips!

Som student eller ansatt ved USN har du tilgang til alt materiale på Idunn. Opplever du problemer med tilgangen? Sjekk ut disse rådene for tilgang til e-ressurser.

Kontakt biblioteket her dersom du har spørsmål om Idunn.