Lese en spennende bok i påsken?

Fridager er perfekte for å lese de bøkene du ellers ikke får tid til. Universitetsbiblioteket kan skaffe deg litterære godbiter til påsken.

Enten du leter etter en god påskekrim eller bøker innen andre sjangere, finner du dem enkelt med Oria. Velg Avansert søk. Under Søkefiltre, trykk Alle felt og så Sjanger og form. Skriv for eksempel Krim eller Romaner i søkefeltet og trykk søk. Vil du kun ha de nyeste bøkene, kan du avgrense på utgivelsesår, f.eks. de siste 2 år:

Hvordan får du tak i boka? De som ikke finnes på campus bestiller du ved å klikke på tittelen og Logg på for å bestille. Du varsles på sms straks boka står klar til deg på hentehylla i biblioteket.

Rekker du ikke å låne eller bestille påskelektyren før du tar fri, finnes det alternativer. USN tilbyr tusenvis av ebøker. Kanskje er det en gammel klassiker du aldri fikk lest? Nasjonalbiblioteket har mengder av digitaliserte romaner åpent tilgjengelig her.

God påske!

Veiledninger