Lær deg ZOTERO!

Synes du det er frusterende og unødvendig komplisert å lage litteraturliste? Synes du det tar lang tid, tid du kunne brukt til å finlese oppgaven du skal levere? Lær deg ZOTERO!

• ZOTERO er et gratis referanseverktøy for Windows og Mac.
  • Du samler kildene fra nettsider og databaser og kan bruke de samme referansene i Word når du skriver.
  • Programmet hjelper deg med å lage korrekt henvisning teksten, samt litteraturliste i dokumentet ditt.
  • Du sparer mye tid ved oppgaveskriving når du først har lært deg å bruke ZOTERO, og det går kjapt å lære det også!

Universitetsbiblioteket og faglærere anbefaler å starte så tidlig som mulig med referansehåndtering i forhold til oppgaveskriving, og da er ZOTERO et ypperlig verktøy!

Meld deg på et av introduksjonskursene i ZOTERO fra kurskalenderen i dag!

Sjekk ut universitetsbibliotekets ZOTERO-sider for mer informasjon eller ta kontakt med oss!

Studer med Zotero

Kontakt biblioteket hvis du har spørsmål angående ZOTERO!